Re: [MISC] Backup på tape eller en F"#¤#¤ masse IDE 90GB disks

On Mon, 25 Jun 2001, Admin PwC Cambodia wrote:

> Nu har jeg lige købt en ny disk, faktisk for at lave
> En Linux disk, på min job puter, 90usd for 20Gb det
> er en del billiger en jeg husker, og da jeg er ved at
> lave buget og mangler en 50Gb taper backup måske
> med 6 casset loader, tænkte jeg at man kunne lave en
> dum boks med 4 eller 8 70Gb disker i en mirror setup
> og smide et gigaNet netcard i og sparer en del penge
>
> er der nogle som har nogle erfaringer med at bruge
> IDE ATA100 eller andet til at lave et backup array ?

Raidzone gør det. De bygger på Linux. De understøtte snapshots, hvorved du
kan lave fuld backup så tit du vil - det koster kun ændringerne som plads.
Det er dyrere end at lave det selv, men mon ikke deres produkt er mere
gennemprøvet end det, du selv få flikket sammen?

http://208.56.182.73/

Jeg har ikke prøvet dem, men jeg prøvede deres konkurrent NetApp. Og den
sparkede på det tidspunkt temmelig meget numse.

/Ole
--
There's a good chance I'd win the suit, but I'd go broke in the process.
         -- Problemet med softwarepatenter i en nøddeskal (Bruce Perens)