Backup på tape eller en F"#¤#¤ masse IDE 90GB disks

Nu har jeg lige købt en ny disk, faktisk for at lave
En Linux disk, på min job puter, 90usd for 20Gb det
er en del billiger en jeg husker, og da jeg er ved at
lave buget og mangler en 50Gb taper backup måske
med 6 casset loader, tænkte jeg at man kunne lave en
dum boks med 4 eller 8 70Gb disker i en mirror setup
og smide et gigaNet netcard i og sparer en del penge

er der nogle som har nogle erfaringer med at bruge
IDE ATA100 eller andet til at lave et backup array ?

Jasper O Waale