Re: [MISC] Endnu et hul

Thomas A.Frederiksen <sslug@sslug> skrev den 24-Jun-01:

> Det jeg kunne have påpeget, hvis jeg havde været lidt mindre doven,
> er, at et sådant hul, og lapningen deraf, lige netop belyser nogle
> af fordelene ved open source frem for closed source.

Fint nok, men at fremføre det synspunkt hér er "preach to the
converted", hvilket er hvad jeg tidligere kaldte gensidig rygklappen.
Det tjener ikke rigtig noget formål.

I et forum som dette får man i bedste fald modstand fra "devil's
advocate", folk som argumenterer imod et synspunkt bare for at holde
diskussionen i gang. Som jeg nu for eksempel gør nedenfor.

> Den tid der går fra en fejl opdages, og til den er rettet, er mig
> bekendt temmeligt meget kortere ved open end ved closed source
> software.

Mig bekendt er dette en ubevist påstand, og i hvert fald en grov
generalisering. Endelige burde sammenligningen vel snarere gå på
"cathedral vs. bazaar" end "open vs. closed source" ?

Anders.

--
ECHO FORMAT C: /U /V:C