Re: [MISC] Er danskere dummere end andre mennesker? (was: Re: [MISC] Endnu et hul)

> Er du sikker på det?
>
> Jeg ved godt at de fleste IQ-definitioner siger at IQ er normalfordelt
> omkring 100, hvormed både gennemsnittet bør være 100 og præcis
> halvdelen af populationen mere end 100 og halvdelen mindre end
> 100. Men holder det i virkeligheden?

Dansker er litt mer intelligent på lik linje med
Jøder og Japanere.
Sånn grovt regnet:
Fascister er mindre intelligente enn konservative
i gjennomsnitt.
Så kan jo enhver tenke for seg selv.

Jeg nekter å oppgi data for Nordmenn, Svensker og Tyskere - Prügelknaber stiller i kø her /: = (
Etter mine egne beregninger er avviket mellom folkeslag forårsaket av genetikk 5% eller mindre (sannsynligvis mindre, men jeg klarer ikke å beregne bedre).
5% er ikke mye i denne sammenheng.
Jeg regner naturligvis ifra de som er åpenbart
innavlet på det mest grove vis (helt åpenbart for de fleste å se).
De store flertallet normalt utrustede mennesker
har et genetisk potensiale på IQ160.
En meget liten gruppe muligens helt opp til IQ 200.

Å ha IQ er ikke nok, man må bruke den også.
Ganske almindelig grådighet kan brødfø en almindelig
mann som er villig til å tjene penger på postordre.
En professor/forsker er kanskje ikke villig til å bruke livet
sitt på å kun tjene penger - men ønsker å yde noe til menneskeheten (Linux programmering muligvis?).

Mvh
Jim Oksvold