Re: [MISC] Endnu et hul

Per Abrahamsen wrote:
> Hvis man har købt IIS er det ret let at skyde skylden på MS
> eller forhandleren, men hvis man har installeret Apache står
> man selv med skraldet.

Folk bliver ikke fyret for at købe MS, også selvom firmaer som
resultat bliver inficeret at word vira, outlook .vbs orme, og
deres websider bliver skamferet pga. bufferoverflows i IIS.
Firmaer opfatter det jo som noget helt naturligt at investere
penge i virus detektionssoftware, men det er jo kun er en
lappeløsning.

Hvor ofte bliver sikkerhedsaspektet nævnt når forskellige post
systemer eller web servere diskuteres i firmaer der i forvejen
bruger MS software? Jeg tror kun nye features tages med i
betragtning.

Jeg tror sikkerhedsbegrebet er langt mere indbygget i unix
verdenen. Så hvis der er unix folk med i beslutningsprocessen
så er en unix platform løsning mulig, men rene MS firmaer vil
formodeligt ikke tænke ud over hvad MS kan levere af features/
løsninge. Med de sikkerhedsproblemer, og manglende valgmuligheder
af leverandører, der følger med det valg.

Typisk syntes jeg også at medierne er meget biased når nye
orme kommer for dagen, vi hører om IT afdelinger der må arbejde
ekstra, om firmaer der taber indtægter, og om de onde hackere.

Ingen diskutere de indbyggede (per design, ikke per forglemmelse)
sikkerhedshuller af af den MS software, som næsten alle firmaer
bruger. Folk og firmaer bliver rådet til at updatere virus software,
og håbe, men det er symptom behandling, jeg ville forslå at finde
et sikker postprogram og et sikkert operativ system istedet.

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *