Re: [MISC] Er danskere dummere end andre mennesker? (was: Re: [MISC]Endnu et hul)

On 21 Jun 2001, Per Abrahamsen wrote:

> Før Microsoft tog over var Danmark kendt som et af de mest blå lande i
> verden, det vil sige et af de lande hvor IBM sad mest solidt på
> erhvervsmarkedet.  Selv OS/2 hoppede vi på, og holdt fast i længere
> end nogen andre (se bare Amanda).  I dag er vi et af de lande hvor
> Microsofts magt er størst.

Tanken har strejfet mig. Jeg tror man skal se det som et lidt forsinket
udslag af hvad der er maksimeret i resten af verden.

Danskere skulle således gå efter det der er mest udbredt. Er noget udbredt
med 60% på verdensplan, ville det så være 70-80% i Danmark. Det billede
synes jeg ihvertfald har tegnet sig dels med IBM og MS.

Mange teorier kan udlægges; en kunne være at danskere er
forandringsvillige, når det nu har vist sig at det var det rigtige. Gør
som naboen, så går det ikke helt galt.

En spøjs ting er at Atari var meget udbredt i Tyskland for år tilbage.
Helt hvorfor ved jeg ikke, men det var nok det land i verden der havde den
største procentsats af Atari.

> Jeg gad vide om det er vores lands historie der forklarer den
> manglende rygrad, Danmarks politik internationalt har altid været at
> finde den stærkeste og alliere sig med dem.

Napoleon? ;-)

Det mest spændende er nu hvordan Linux vil blive modtaget af danskere.
Vi ser resultatet om nogle år. Bliver Linux en succes i resten af verden,
bliver det også i DK.

På LUG-siden står vi ret stærkt i DK i forhold til andre lande, men et
væld af foreninger er jo også et af DKs kendetegn.

mvh/hans
http://schou.dk
Et program der kan to ting, kan begge dele lige dårligt.
              				-- Hans Jessen Hansen