Re: [MISC] Er danskere dummere end andre mennesker? (was: Re: [MISC] Endnu et hul)

----- Original Message -----
From: "Per Abrahamsen" <sslug@sslug>
Newsgroups: sslug.misc
To: <sslug@sslug>
Sent: Thursday, June 21, 2001 6:24 PM
Subject: [MISC] Er danskere dummere end andre mennesker? (was: Re: [MISC] Endnu et hul)

> Før Microsoft tog over var Danmark kendt som et af de mest blå lande i
> verden, det vil sige et af de lande hvor IBM sad mest solidt på
> erhvervsmarkedet.  Selv OS/2 hoppede vi på, og holdt fast i længere
> end nogen andre (se bare Amanda).  I dag er vi et af de lande hvor
> Microsofts magt er størst.
>
> Det gælder dog kun erhvervslivet og det offentlige, Linux klarer sig
> fint hobbyister.
>
> Jeg gad vide om det er vores lands historie der forklarer den
> manglende rygrad, Danmarks politik internationalt har altid været at
> [...]

De Danskere her oppe i Norge er bestemt ikke ryggløse.
De fleste jeg kjender er murere og smiler bredt når Nordmenn betaler
for oppsatte murvegger.
Som ett pluss i margen bør nevnes at Dansker kan prute priser.
Det kan Normenn slett ikke.
Som ett minus i margen bør nevnes at jeg kjenner to Danskere i Danmark
som bruker Microsoft produkter professionelt: Den ene er sertifiseret.
Det skjer i de beste familier.
Det er ingen grund til å skamme seg for meget over IBM og OS/2.
For å kunne danne seg ett bilde over Danskere kontra andre, så rekker det å sammenligne
lønn til Danske industriarbeidere kontra Tyske industriarbeidere for å få en sterk indikasjon.

Forøvrig kan jeg anbefale en bok med tittelen "The Bell Curve" av Charles Murray.
Når du har lest den tar du en nærmere titt på USA's Secretary of State Colin L. Powell
Les gjerne hans selvbiografi.
Så kommer The ultimate test: Er Danskere dummere eller klokere enn Secretary of State Colin L. Powell?
Hvorfor er Studenter i USA med Kinesisk bakgrunn flinkere på Universitetet enn de med Europeisk bakgrunn?
Hvorfor er Studenter med samme bakgrunn som Secretary of State Colin L. Powell enda flinkere enn de med Kinesisk bakgrunn?
Er det genetikk, gjenfødelse, god oppdragelse eller god utdanning i grunnskolen eller bare rå viljestyrke?
Er det slik at for meget bruk av Windows fører til øket IQ på grunn av ett konstant økende behov
for å kjempe med sin Windows installasjon? Er det simpelthen slik at økt bruk av Microsoft Windows
er ett evolusjonært sjakktrekk for å bringe Danskere helt frem i teten?
Og at de som har brukt Windows for meget i stor grad går over til Linux?
Fremdeles forvirret? Følg med i neste episode av Forviklingar.

Mvh
Jim Oksvold