Re: [MISC] Programeringssproget BrainFuck

On Wed, 20 Jun 2001, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Er det ikke i bare en virtuel turingmaskine

Nej. Den oprindelige turingmaskine kunne:

* Udskifte tegnet på båndet med et andet (eller det samme)
* Skifte tilstand

Samtidig med en af:

* Flytte til højre
* Flytte til venstre
* Blive stående

Og ved nærmere eftertanke, så kunne jeg da sagtens gøre BrainFuck
mindre. Hvad skal du med +, når du har -? a=a+1 kan emuleres som a=a-255
(BranFuck bruger bytes) eller:

skriv a
flyt til position b
skriv 0
nedtæl b
while(b) {
  nedtæl a
  nedtæl b
}

/Ole
--
There's a good chance I'd win the suit, but I'd go broke in the process.
         -- Problemet med softwarepatenter i en nøddeskal (Bruce Perens)