Re: [ITPOLITIK] Lidt formiddagstanker om OpenSource

In article <sslug@sslug>, "Ole
Tange" <sslug@sslug> wrote:

> Penge. Oracle har et økonomisk incitament, idet du ikke kan købe Oracle
> uden at støtte Oracle selv. Hvem drager fordel af at du vælger Linux?
> Hvem skal betale for trykning af materiale, talere+rejser etc.?
>
> Der er dog tiltag, der er i den rigtige retning. Jeg har hørt om den
> første skole, der benyttede SSLUGs linuxbøger i undervisningen. Det så
> jeg gerne, vi fik lavet en historie om.
>

> /Ole

Hmm .. ja penge. (Det evindelige problem vi alle kender).

Men hvordan er det lige at f.eks. sslug's arrangementer kører nu?
FRIVILLIG ARBEJDSKRAFT !!!!

Jeg har personligt intet imod at tage et par timer ud på en skole og vise
dem hvordan de kan bruge MySQL i stedet for Oracle, hvis det kan hjælpe
til at "omvende" eleverne.
Og der er sikkert andre end mig der har det på samme måde *håbe håbe*

Der er dog et enkelt problem. F.eks. i mit eksempel med Oracle mener jeg
at skolen havde en "aftale" med Oracle om at bruge deres database.
(Billigere licenser etc.). De vil så ikke kunne skifte Oracle ud med
MySQL.

Men vi må sgu da gøre et eller andet !!!

--
Gitte Wange Jensen
A.K.A.

Email: sslug@sslug