Re: [MISC] Endnu et hul

----- Original Message -----
From: "Gitte Wange" <sslug@sslug>
> Der er noget jeg ikke forstår med denne verden. Man kan vælge mellem 2
> webserver (ja jeg ved godt at der er flere men lad os holde det simpelt):
>
> 1) IIS - koster penge og er lukket kode. Besværlig fordi pathes kun kan
> komme fra udviklerne på projektet. Lang arbejdsgang fordi brugere først
> skal gøre dem opmærksomme på fejl før de kan blive rettet.
>
> 2) Apache - er gratis og koden er åben. Lækkert fordi man selv (hvis man
> er i stand til det) kan rette fejl og sende dem til udviklerne på
> projektet så de kan komme med i næste release og blive offentligt
> [...]

Det er da et par interessante sp. du rejser.
1. Fordi det man får foræret ikke kan være lige så godt som det man betaler
for.
2. Fordi man kan få fine folk med eksamen og certifikat til det ene, ikke
det andet.
3. Fordi "ingen" er blevet fyret for at købe MS (noget tilsvarende var i
mange år grunden til at firmaer købte IBM-maskiner)
4. Fordi ingen ved det der med CVS, og forøvrigt kan du jo her se, at MS
skam er hurtigt ude med en rettelse. De mener selv, at der vil gå et par
dage inden det hul bliver udnyttet;)
5. Fordi den aldeles ikke er svær at sætte op. Man lægger bare sin CD i
maskinen, svarer på et par spørgsmål så kommer den ind helt af sig selv.
6. Fordi firmaet ingen intentioner har i retning af at arbejde med det
skræmmende begreb "koden". Det skal bare køre.

Bare mit gæt, folk der har prøvet at træffe det valg har sikkert flere
grunde.