Re: [MISC] magler ved linux desktoppen (was:[MISC] ComOn-rundspørge: Linux er død!)

Per Abrahamsen wrote:

> Ahem, den "beskedne" mængde C kode er over 350k linier (Emacs 21).
> Red Hat indeholder kun seks projekter med flere linier C, nemlig Linux
> kernen selv, XFree, gcc, gdb, binutils og glibc.
>
> Det er 800k linier Lisp kode.

Jeg har endnu ikke kigget på Emacs 21 (jeg går ud fra det er GNU
versionen), så du har sikkert ret.

Mine formodninger er:

o  Selve Lisp fortolkeren er stort set uændret siden jwz lavede den
optimerende bytecompiler.  Dvs
   i starten af version 19, og disse ændringer var forholdsvis små.

o  Hovedparten af C-koden håndterer grafik, og maskinspecifikke ting.

o  I et typisk forløb (når opstarten er afsluttet) er det
lisp-fortolkeren som er "working space"
   og som taler med den grafikkode som er aktiv, og som primært benytter
lisp-funktioner til
   at give brugeren funktionalitet.

Altså - at jeg tænker på fordelingen af kode mellem lisp/C i det
_kørende_ system.  Ikke i distributionen.

Er det noget man kan måle?
--
  Thorbjørn Ravn Andersen               "...plus...Tubular Bells!"
  http://bigfoot.com/~thunderbear