Re: [MISC] RE: [MISC] afgift på internet forbrug !?

On Sun, Jun 17, 2001 at 16:47:01 +0200, Allan Olesen wrote:

> Jeg er enig med Ole Tange. Der er intet odiøst i ideen. Hvis man har
> et site, som man formoder, at en masse mennesker kan være interesseret
> i, er det efter min mening helt i orden at tage penge for at give
> adgang - og afregning med internetudbyderen er nok langt, langt mere
> håndterbar end at brugerne skal give x øre pr. søgning. Så kan
> internetudbyderen jo sammensætte pakker, hvor man mod ekstrabetaling
> har adgang til en passende sammensætning af betalingssites.

Tele.dK have i sin barndom på internet en ordning med "klikbetalinger"
via internetregningen.
Man kunne jo lave samme aftaler med diverse tåbelige sites ingen
vil se.
Men at have snablen ned i pengekassen hos alle er blot
et internet på "støtten" og næppe godt.

> Efter min mening er den manglende mulighed for "småbetaling" en stor
> hæmsko for udviklingen af services på Internettet. Måske har Jubii fat
> i en anvendelig løsning på det problem.

Ja, problemet er vel netop en manglende "let" betalingsordning.

> Det er mit stille håb, at den slags initiativer i længden fører til
> bedre services, f.eks. at betalende kunder får adgang til nogle
> ordentlige kortudsnit hos Krak, i stedet for de små frimærker, som man
> bliver nødt til at skrive ud i 2-3 forskellige skalaforhold for at
> kunne finde vej til en adresse.

Ordningen med tele.dk betød bla. at man kunne hente radarkort hos DMI,
men de tabte mig som betalende kunde da DMI-radarkort  kun ville
virke med windows.

--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda