Re: [MISC] RE: [MISC] afgift på internet forbrug !?

On Tue, 12 Jun 2001 09:42:06 +0200 (MET DST), Jacob Sparre Andersen
<sslug@sslug> wrote:

>Problemet er at Jubii tilsyneladende vil arbejde på "per
>telefonselskab"-basis og ikke på "per kunde"-basis.

Ja, naturligvis. Jubii vil lade det være op til internetudbyderen at
styre, hvordan adgang og betaling for denne udbyders kunder skal
håndteres.

Jeg er enig med Ole Tange. Der er intet odiøst i ideen. Hvis man har
et site, som man formoder, at en masse mennesker kan være interesseret
i, er det efter min mening helt i orden at tage penge for at give
adgang - og afregning med internetudbyderen er nok langt, langt mere
håndterbar end at brugerne skal give x øre pr. søgning. Så kan
internetudbyderen jo sammensætte pakker, hvor man mod ekstrabetaling
har adgang til en passende sammensætning af betalingssites.

Efter min mening er den manglende mulighed for "småbetaling" en stor
hæmsko for udviklingen af services på Internettet. Måske har Jubii fat
i en anvendelig løsning på det problem.

Det er mit stille håb, at den slags initiativer i længden fører til
bedre services, f.eks. at betalende kunder får adgang til nogle
ordentlige kortudsnit hos Krak, i stedet for de små frimærker, som man
bliver nødt til at skrive ud i 2-3 forskellige skalaforhold for at
kunne finde vej til en adresse.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Postet fra Agent - den bedste newsreader til Linux.