Re: [MISC] Linux trykker igennem

On Sat, Jun 16, 2001 at 00:32:51 +0200, Peter Toft wrote:

> Den artikel siger at Linux er sej
> http://www.sysadminmag.com/articles/2001/0107/0107a/0107a.htm

hmm, dum layout når man kun har 800x600 ;(

I øvrigt var Solaris testet i Intel udgave,
ikke til SUN's eget hardware.

> Det der undrer mig er at FreeBSD ikke performer bedre
> end Linux - det er hvad man ellers hører.

Hvem siger at FreeBSD yder så meget bedre i alle situationer?

Kun i visse tilfælde er FreeBSD bedre, og i den viste test
har de vist ikke optimeret systemet/kernen (standard RH7.1 og
en "standard" FreeBSD !?)
Og egentlig burde der anvendes RAM disk for at undgå evt.
perfomance forskelle med SCSI driverne.
(der nævnes noget om filsystem på Solaris og FreeBSD måske
 ikke er så egnet til tung fil-I/O)

Oprindelig var specielt net delen i linuxkernen ikke god
og FreeBSD var bedre. Men vi taler om NET-1 og NET-2 delene
fra 0.xx og 1.xx kernen, og jeg mener at der nu anvendes NET-4.

--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda