Re: [MISC] EU kommisionen ser på MP3

Gitte:

> Noget det nye mp3 format skulle tilbyde er en form for
> beskyttelse af filerne på den måde at man i
> komprimeringen koder et eller andet ind så det kun er
> den der downloader filen (og muligvis har betalt for
> den) der kan bruge filen. Ved ikke hvordan de gør det
> rent teknisk men pladebranchen er glade for det :-(

Altså en "kopibeskyttelse".

Den slags er principielt umuligt, men med lukkede systemer
er det typisk muligt at udsætte pinen adskillige uger.

Ogg Vorbis gør mig bekendt ingen forsøg i den retning. Og
hvad er der iøvrigt galt i at stole på folk?

Jacob (der altid har værdsat Turbo Pascal-licensen)
--
"... det er ulækkert, at man selektivt vil tømme
 ulande/Østeuropa for velkvalificerede mennesker."