Re: [MISC] EU kommisionen ser på MP3

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Gitte:

> Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan ske (men det
> hænger formodentlig sammen med min almindelige mangel på
> forståelse af hvordan mennesker opfører sig).

> Jeg har svært ved at se, hvordan patenter på _et_ (og vist
> ikke engang det bedste) filformat til udveksling af musik
> gør nogen forskel i denne sammenhæng.

Nej ... vi ved at det ikke er det bedste format fordi vi har set et
alternativ. Men ganske almindelige dåse-brugere bliver fordret med MP3
filer. Og de er måske ikke klar over at der er et alternativ.

Ligeledes ser musik branchen MP3 formatet som noget af den eneste option
eftersom det er dette format brugerne er vant til at bruge.

> Nogle vil sikkert sige at patenterne på MP3 og GIF er gode
> ting, fordi de har presset Open Source-verdenen til at
> udvikle alternativer der er langt bedre.

Se det har du ret i. Men kan Ogg Vorbis beskytter dem der udgiver i det
format ?

Gitte