Re: [MISC] EU kommisionen ser på MP3

Gitte:

> http://www.1klik.dk/itsektion/nyheder/nyhed.asp?id=4193
>
> Der står ikke så meget andet end at de små
> pladesleskaber frygter at de store pladeselskaber vil
> monopolisere udbuddet af betalinsmusik på nettet.

Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan ske (men det
hænger formodentlig sammen med min almindelige mangel på
forståelse af hvordan mennesker opfører sig).

> Så er det lige at jeg spørger (måske dumt):
> Hvis nu der IKKE patent på MP3 formatet og man således
> kunne bruge det frit, ville selv de små selskaber have
> råd til at sælge MP3'ere via nettet.

Jeg har svært ved at se, hvordan patenter på _et_ (og vist
ikke engang det bedste) filformat til udveksling af musik
gør nogen forskel i denne sammenhæng.

> Og så påstår man stadig at patenter er en god ting ?

Nogle vil sikkert sige at patenterne på MP3 og GIF er gode
ting, fordi de har presset Open Source-verdenen til at
udvikle alternativer der er langt bedre.

Jacob
--
"The universe isn't for the likes of me to understand. I only work here."