Re: [MISC] `find`-fiduser (Was: Virus bon appetit)

Anders Melchiorsen wrote:

>  find / -type f -exec egrep -i 'sslug@sslug' {} \; | tr ' ' '\n' | tr '"' '\n' |
>  tr "'" '\n' | egrep -i 'sslug@sslug' |
>  sort -u > ~/adr; cat /tmp/brev | mail `head -n 1000 ~/adr`
>
> Noget må kunne forbedres. Om ikke andet er "cat" kaldet overflødigt.

-exec køres en gang pr fil.  Ved at bruge -print i stedet efterfulgt af
noget i retning af "xargs tr osv" fyres en hel del færre processer af.

Herudover mener jeg at huske at tr tager længere strenge end som så; og
at de tre udgaver derfor kan slåes sammen til èn:

--
  Thorbjørn Ravn Andersen               "...plus...Tubular Bells!"
  http://bigfoot.com/~thunderbear