Re: [MISC] MP3 streaming kommer til at koste knaster

Jacob Sparre Andersen wrote:
> Jeg ved godt det er muligt. Mit spørgsmål går udelukkende på
> om der er udtaget patent på ideen.

Who knows, men http://www.mp3licensing.com/patents.html lister
nogle af de patenter (dog uden beskrivelse) de har på mp3
teknologi.

> PS: Efter at have fået sovet lidt er jeg ikke sikker på at
>     lydkomprimering baseret på kaotiske afbildninger er
>     sagen.

Mon ikke man får en masse hiss?

>     Men hvad med at udnytte den generelle form af
>     spektret for (vesteuropæisk) musik - 1/f - til at
>     optimere komprimering i Fourier-rummet?

Hvad med en fraktal self-similar komprimering af FFT signalet
af musikken?

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *