"The Hacker Ethic - and the Spirit of the Information Age"

Jeg har lige haft fornøjelsen af at læse Pekka Himanens bog
"The Hacker Ethic - and the Spirit of the Information Age".

Bortset fra Manuel Castells' epilog[1] er bogen helt klart
værd at læse og den sætter gang i en del tanker om hvad det
egentlig er vi er igang med, når vi promoverer Open Source.

Det er en af den slags bøger, hvor min projekt- og
notesamling vokser voldsomt når jeg har læst den.

Læs den! (Lån den af Peter Makholm! ;-)

Jacob

1) Den lever desværre op til alle mine fordomme om hvordan
   humanister skriver; selvcentreret og uden en reel analyse
   af fakta. - Jeg vil foreslå at man nøjes med at den
   sidste sætning i epilogen.
--
"simply because no one had discovered a cure for the universe as a
 whole - or rather the only one that did exist had been abolished"