Re: [MISC] MP3 streaming kommer til at koste knaster

Hans Schou wrote:

> Nu gælder det jo kun kommercielt brug: "If MP3 is used for free
> distribution on the Internet, we will not charge royalties,"
>
> Så hvis Red Hat eller andre distribuere Linux for penge der indeholder en
> encoder, så skal de betale en afgift pr. CD. Den RedHat iso man downloader
> fra nettet er så måske ikke omfattet af dette krav.
>
> Dette gælder så indtil videre. Frauenhofer kan vælge at ændre licensen
> igen, som Peter Toft også skrev man har gjort med GIF-patentet.
>
> MP3-patentet er gældende i DK, og jeg mener også det er i SE.
>
> mvh/hans

Nu skal jeg lige have det her på det rene (bare så jeg ikke selv roder mig
ud i noget snavn):

Jeg arbejder for tiden på en plan for et pladeselskab der skal gøre det
muligt for DJ's at høre den nye musik før alle andre. Dette skal til dels
foregå ved streaming, til dels ved downloadning af musikken. DJ'sene
betaler et eller andet i abbonnement for denne service. Så har jeg altså
lige gjort disse mp3 filer kommercielle (right?).
D.v.s. at der skal betales for MP3'erne ???

Gitte