Re: [MISC] MP3 streaming kommer til at koste knaster

On Sat, 9 Jun 2001, Peter Toft wrote:

> Fra http://www.techreview.com/web/kiang/kiang060701.asp
> har vi at nu kommer det til at koste kassen at lave MP3
> streaming - 2% af "revenues related to streaming" -

Nu gælder det jo kun kommercielt brug: "If MP3 is used for free
distribution on the Internet, we will not charge royalties,"

Så hvis Red Hat eller andre distribuere Linux for penge der indeholder en
encoder, så skal de betale en afgift pr. CD. Den RedHat iso man downloader
fra nettet er så måske ikke omfattet af dette krav.

Dette gælder så indtil videre. Frauenhofer kan vælge at ændre licensen
igen, som Peter Toft også skrev man har gjort med GIF-patentet.

MP3-patentet er gældende i DK, og jeg mener også det er i SE.

mvh/hans
http://schou.dk
Et program der kan to ting, kan begge dele lige dårligt.
              				-- Hans Jessen Hansen