Re: [MISC] MP3 streaming kommer til at koste knaster

On Sun, 10 Jun 2001, Gitte Wange wrote:

> Skal igang med et plugin til real playeren så den kan afspille ogg filer.
>
> Men der er noget jeg ikke forstår. Hvordan kan man få patent på noget flere
> år efter at man er begyndt at markedsføre det ?

HA - hvis det ikke findes i patentdirektoratets *egne*
databaser er der god chance for at du får patentet
selvom der er prior art - det er fremgangsmåden.

Modsat så kan patentet væltes hvis du kan påvise prior
art - altså hvis *du* vil *betale* for indsigelsen og
retsagen.

En god historie er GIF - som bla. bygger på LZW
algoritmen. Først da GIF var globalt anvendt af alle
begyndte patent-haver at presse ISP'er i USA til at
betale et par tusind USD per website per år :-(((((((((

So, if anybody wants to have hardware sent to them: don't call me, but
instead write your own unix operating system.  It has worked every
time for me. (Linus Torvalds)