Re: [MISC] MP3 streaming kommer til at koste knaster

On Sun, Jun 10, 2001 at 13:40:01 +0200, Gitte Wange wrote:

> Skal igang med et plugin til real playeren så den kan afspille ogg filer.
>
> Men der er noget jeg ikke forstår. Hvordan kan man få patent på noget flere
> år efter at man er begyndt at markedsføre det ?

Det er omvendt. Man får patentet.
Derefter markedsfører man, evt. med "gratis" brug, og de intetanenende
forbrugere tænker sig aldrig om.....
(det er et tyske Faruenhofer Inst. der har patenterne)
I USA kan man dog offtentliggøre før man har fået patent (op til et år før).

I terioen er software patenter ikke gyldige i Europa, men ingen
har i tide bremset juristernes fejlfortolkning.

--
Frank Damgaard