Re: [MISC] MP3 streaming kommer til at koste knaster

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Peter:

> Minimum 3.000 USD/år ifølge artiklen.
>
> Det fremgår ikke klart af artiklen hvilke dele af verden
> patentet/patenterne på MP3 dækker. Er der nogle der har
> information om det?
>
> Jeg mindes at have hørt om et patent på at "streame" data
> (af alle slags) over internettet. Findes det? Hvilke dele af
> verden dækker det (hvis det ellers findes)?

> Er der nogen der har arbejdet med at lave komprimering af
> lyd baseret på kaotiske afbildninger? Det skulle virke
> ganske effektivt på billeder, hvis man har ressourcer nok
> [...]

Først lige en indrømmelse: Jeg har ikke læst artiklen :-)

MEN det er muligt - gudskelov - at streame anden end mp3 formatet. Og hvis
bare man sørger for at have en player klar i den anden ende til sine
brugere, ja så er man ude over mp3 bøvlet. Desuden kan andre formater gøre
det i en bedre kvalitet.

Nogle der egentlig ved om der findes en stream server til Ogg Vorbis ?? (og
hvilken)

Gitte