Re: [MISC] Linux er cancer

Carsten Svaneborg <sslug@sslug> writes:

> kører på linux så skal de release source koden. Det er derfor
> de FUD'er ved at kalde GPL for en viral licence.

Nu er det ikke MS' ide at omtale GPL som en viral licens. Jeg tror
nærmere det er BSD-lejrens ide og det har stået i The Jargon File i
umindelige tider (fra før version 4).

Men det er korrekt at MS kan have en interesse i at overfortolke
viraliteten af GPL og dets betydning for programmers anvendelse på
Linux. Hvis nu libc have været GPL (og ikke LGPL) så have de haft lidt
mere at have det i.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash