Re: [MISC] afgift på internet forbrug !?

> Det er helt sindsygt !
> Jeg vil da ikke være med til at betale for www.jubii.dk, jeg bruger omtrent
> ikke siden, deres søgefunktion stinker. Foruden har teleselskaberne
> næppe det store overskud på deres ADSL produkter.
>   Hvad så hvis www.jubii.dk må lukke ? Jeg græder ikke en tåre..
> Det er bare typisk for socialdemokraterne at være positiv til en ny afgift,
> de ser forbrugerne som en flok kør der bare skal malkes, eks : "grønne"
> afgifter og cd-rom afgift. Hvis vi bare kan få sparket Sirup ud af stolen.
>
> Martin

Dette blir interessant. Jeg øyner mulighetene
for at Optisk fiber/Satelittforbindelser via Sverige og Mongolia blir lønnsomme. Hva blir det neste?
Nettbank i bane rundt Jorden eventuelt Månen
for å slippe unna avgiftstrykket?
Jeg gleder meg.

Hva med å argumentere for at jubii  etc. er Dansk lavkultur a la SE og HØR? Smusslitteratur med tvilsomme linker. Direkte samfunnsnedbrytende.
Hva med smuss-skatt på 20 kroner pr Megabyte
på trafikken på Jubii? Betalt av Jubii.
Noe a la 20 kroner miljøavgift pr kilo avispapir?
Ser jeg Politikens døds-skvadroner bringe
forslagstilleren til permant taushet for å redde arbeidsplassene/kapitalen?

Sinnssykdom er smittsomt.

Departementets forslag til CDR avgift i Norge er utsatt til år 2003 omtrent - tidligst.
Kanskje noen leste mitt innlegg til departementet
som malte fram bildet av pensjonister med rullevogner
stappfulle med 2000 CDRskiver på vei over grensen i karavane. Omtrent 10000 kroner å spare pr. trillevogn.
Det absurde som driver fram latteren har en befriende virkning som hjelper departementet å se hva som vil skje.
Nærmest en hjelpende krykke i rette øyeblikk.

Mvh
Jim Oksvold