Re: [MISC] Linux er cancer

On Thu, 07 Jun 2001 14:12:20 Per Abrahamsen wrote:

> Det er i hvert fald den samme egenskab som virus-analogien bygger på.
> Afsnit 2b af GPL:
>
>     b) You must cause any work that you distribute or publish, that in
>     whole or in part contains or is derived from the Program or any
>     part thereof, to be licensed as a whole at no charge to all third
>     parties under the terms of this License.

Ja, GPL licensen har en egenskab der kan i et begrænset omfang
sammenlignes med en virus. Men kræft? Nej, virus og kræft er
vidt forskellige, selv om der i en organisme kan ske en
vekselvirkning mellem en virus infektion og en senere
kræftdannelse.

> Hvor gør han det?

Det gør han ved at påstå at Linux er kræft, idet
kræft har denne egenskab, altså at dræbe sin vært
og til sidst sig selv.

Han påstår at denne frygtelige kræftform sætter
sig fast til (attaches itself ... to everything
it touches) alting som Linux rører ved.

Læseren kan kun konkludere at denne frygtelige
kræftform vil dræbe alt som kommer i berøring
med Linux.

Du har ret i, at han ikke påstår det direkte :)

> Det er ikke et konklusion, men et postulat.  Man behøver ikke at
> argumentere for postulater, men en god (kritisk) journalist havde bedt
> ham gøre det.

God pointe. Journalisten får en stor mediedækning og
lader sig derfor bruge til sprede denne store Løgn.

> Linux havde nu ikke netværksunderstøttelse i starten, faktisk var
> 386BSD først ude med en fri Unix der havde netværk.  Men ellers er jeg
> ikke helt sikker på hvad det er du prøver at argumentere for.

De fleste her på listen ved sikkert langt mere om dette end jeg.
Jeg har ladet mig fortælle at linux blev født med netværk.

Uanset det, er pointen at Ballmer påstår at Linux dræber
alt det der implementeres i Linux. Tcp/ip stakken er implementeret
i Linux og den er ikke død, ergo har Linux ikke dræbt
tcp/ip stakken.

Det gælder for en hel masse andre ting, pla Acrobat og pdf
formatet, brug af internet tekstbehandling og computere.

Det er det der er min pointe, Linux er hverken en dræber, en
kræft eller noget deslige.

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://www.keyserver.net: GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint: E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB
                       ...ooO0Ooo...
   One Windows to rule them all, One Windows to find them,
   One Windows to bring them all and in the darkness bind them.