Re: [MISC] Digital Kamera

Torsdag  7. Juni 2001 14:37 skrev Jesper Lund:

> Jeg står for at skal have et digital kamera. Derfor vil jeg høre,
> hvad folk har af erfatinger med det.Der er et par krav:
> Højest 5000,-

Jeg har netop købt et HP Photosmart 612, 2.1 Mega pixel.
Kameraet er lig et analogt mht. betjening. Dog kan
eksponeringstiderne være lidt længere.
Dette site hjalp mig med at vælge:

http://www.steves-digicams.com

> Det skal ikke være til USB.

Det fungerer fint, med USB under linux. Kameraet kan instilles til at
gøre sig til et USB-mass storage drev eller som et specielt camera
device. Det sidste har jeg dog ikke kunnet få til at fungere under
linux endnu, nok mest fordi jeg ikke har savnet faciliteten.
Hvis dit modvilje mod USB skyldes en ældre PC, der ikke har USB-port,
så må du undersøge nærmere om du kan finde en Compact Flash læser til
seriel port eller eventuelt pcmcia.

> Og så skal det selvfølgelig være understøtet i en eller anden form
> under linux.

Klart nok.

Mvh
--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark