Re: [MISC] Webportaler med php

On Thu, 07 Jun 2001 09:24:03 Eivind Bengtsson wrote:

> Ja - du kan styre det hele fra Apache. Hvis du sætter et
> site op med Zope og dens egen Zserver kan du bruge
> mod_proxy i Apache til at få det ind under den ønskede sti.

Det var smart :)
Så får jeg samtidig en aflastning af zope serveren,
for de sider der ikke ændrer sig.

> Et lille eksempel:
> smides ind i httpd.conf
>
> <IfModule mod_proxy.c>
> ProxyRequests       On
> ProxyPass                /nyt/              http://Zope_IP:8080/nyheder/
> ProxyPassReverse    /nyt/              http://Zope_IP:8080/nyheder/
>     <Directory proxy:*>
>         Order deny,allow
>         Deny from all
>         Allow from all

Det skal nok være:
         Order allow,deny
         Allow from all

> [...]
>     CacheRoot "/usr/local/apache/proxy"
>     CacheSize 5
>     CacheGcInterval 4
>     CacheMaxExpire 24
>     CacheLastModifiedFactor 0.1
>     CacheDefaultExpire 1
> </IfModule>
>
> Forbehold:
> Zope_IP kan være på hvilkensomhelst maskine (din apache skal bare kunne
> se
> den)
>
> Under /nyheder/(på zopemaskinen) skal alle referencer være relative til
> dokumentet selv (ellers går der kludder i URLerne).

Det er nemt nok at lave i HTML men hvad med DTML.

> Manageinterfacet på zopemaskinnen skal betjenes direkte(der er absolutte
> henvisninger)

direkte? du mener vel uden om proxyen?

> Alle værdierne i forbindelse med Cache er defaultindstillingerne - jeg
> kender intet til optimering af deres størrelse

Det er nok noget jeg kommer til at eksperimentere med.

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://www.keyserver.net: GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint: E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB
                       ...ooO0Ooo...
   One Windows to rule them all, One Windows to find them,
   One Windows to bring them all and in the darkness bind them.