Re: [MISC] Linux er cancer

On Wed, 06 Jun 2001 18:38:26 Per Abrahamsen wrote:

> Det kommer an på hvad analogien går på.  Hvis kræft-analogien er
> ligesom virus-analogien, går den på at de inficerede celler (GPL'ede
> programmer) kan inficere raske celler (GPL-fri programmer).

Citeret direkte fra www.suntimes.com :
http://www.suntimes.com/output/tech/cst-fin-micro01.html

Microsoft CEO Steve Ballmer :
Linux is a cancer that attaches itself in an
intellectual property sense to everything it
touches. That's the way that the license works.

Der er endnu flere falske analogier i dette her
end jeg først anede.
Han beskylder Linux for leve af alt det som Linux
rører ved for til sidst at dræbe det og sig selv.
I samme sætning, beskylder han Linux for at
sætte sig på og ødelægge enhver ting der
implementeres i Linux.

Endnu en faldgrube som Ballmer faldt i. Hans
konklusion fremsætter han uden argumentation,
og ser bort fra betydelige beviser der ville
medføre den modsatte konklusion.
Dette er velkendt som Fallacy of Exclusion.
http://www.datanation.com/fallacies/exclus.htm

Et af disse beviser er TCP/IP stakken.
Linux blev født med tcp/ip netværk, og i løbet af
de snart 10 år Linux har eksisteret, har Internettet
der netop bruger tcp/ip stakken vokset til at være
en kommerciel sucess.

Det samme gælder for software til udvikling,
kontorbrug, servere, hjemmebrug, og ikke mindst
software til internettet.

Jeg kunne tage mange andre ting i Linux som eksempel,
men til sidst vil jeg nævne I2O arkitekturen som
allerede nu er godt på vej til at blive
færdig-implementeret.

Ballmer må nødvendigvis tage konsekvensen af sine
egne ord og forhindre implementation af I2O i Windows
idet den er allerede nu Linux inficeret.

Det skal vise sig, at Ballmer må æde sine egne ord
når hans tid kommer.

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://www.keyserver.net: GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint: E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB
                       ...ooO0Ooo...
   One Windows to rule them all, One Windows to find them,
   One Windows to bring them all and in the darkness bind them.