Re: [MISC] Linux er cancer

On Wed, 06 Jun 2001 15:46:52 Peter Makholm wrote:

> Undre du dig over at man bruger negative udtryk for ting,
> man ikke kan lide?

Nej det undrer jeg mig ikke over.
Men jeg undrer mig over at M$ opstiller en frontfigur som så
åbenlyst spreder nemt gennemskuelig propaganda som tilfældet
er med sammenlingingen med kræft.

Jeg har en fornemmelse af, at M$ spiller tyrefægter ved at
blafre den gamle mand lige i hovedet på OSS samfundet,
måske vel vidende at dette samfund har langt større slagkraft
end M$ men er ikke så gennemorganiseret.

Hvis dette er rigtigt, er den bedste strategi, stille og rolig
afvæbning, idet vi udstiller det absurde i argumentationen
og bruger den samme argumentation mod M$.

> Jeg mener det er en tydelig analogi, som beskriver præcist
> hvad det er der menes.

Når jeg har forklaret at kræft aldrig overlever den syge mens
GPL kan leve uafhængig af kommerciel software, kan de fleste
gennemskue, at sammenligningen mellem kræft og GPL er en
logisk faldgrube (fallacy) idet der er tale om en falsk analogi.
kig på http://www.datanation.com/fallacies/falsean.htm

> At man så er enig eller ej er op til en selv (jeg er i
> grunden enig, derfor bruger jeg helst ikke GPL som licens).

Enhver har selvfølgelig ret til sin religion.
Jeg foretrækker at drage logiske slutninger.

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://www.keyserver.net: GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint: E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB
                       ...ooO0Ooo...
   One Windows to rule them all, One Windows to find them,
   One Windows to bring them all and in the darkness bind them.

http://studyworld.com/basementpapers/papers/stack33_31.html