Re: [MISC] Henvisningsoversigtshåndteringsværktøjer (Was: Linux magazin?)

Anna:

> [...]
> Helst noget der kan lave overlappende henvisninger
> feks.
> byggematerialer -> træ -> gran ...
> planter         -> træ -> gran ...
>
> byggematerialer ->   tekstiler -> bomuld ...
> planter -> bomuldsplante       -> bomuld ...
>
> Altså kan kam komme til både gran og bomuld fra både
> byggematerialer og fra planter.
>
> Selvfølgelig kan man lave det i en træstruktur, men det
> medfører et opdaterings-problem, nemlig at man må
> opdatere alle forekomster af en bestemt link, i stedet
> for at kunne nøjes med kun at opdatere eet sted.

Jeg tror det kan klare den slags. Netscape har i det mindste
en alias-funktion i bogmærkehåndteringen.

> Stuttligt at siggja F%F8royar og ikki Foeroyar og skriva
> http://hugin.ldraw.org/FreeDir/Føroyar/

Ja, men tað riggar tíverri ikki við øll forrit. :-(

> mon man kan lave domænet www.kF%F8benhavn.dk og i øvrigt
> bruge de danske bogstaver i domænenavne ? =)

Ikke endnu. Og så er der efter sigende udtaget patent på den
logiske måde at gøre det på (hvor?).

> Vedr: Subjekt, Henvisningsoversigtshåndteringsværktøjer 40 bogst.
> det længst ord jeg har set i islandsk er på 60 bogstaver men
> det er en vits om en nøgle til en værktøjsskur på en islandsk
> hede :)
>
> vadlaheidaverkamannaverkfærageymsluskursutidyrahurdarlykill

Det er lettere at læse med accenterne på plads. Jeg prøver:

vaðlaheiðaverkamannaverkfærageymsluskúrsútidyrahurðarlykill

Og en delvis oversættelse:

(vaðla)hedearbejdsmandsværktøjsopbevaringsskursyderdørsnøgle

Jacob (der ikke er helt god til islandsk)
--
"Then, after a second or so, nothing continued to happen."