Reperation af vfat superblock

Hej

Jeg har haft et større uheld med dd. Jeg skrev /dev/hda istedet for
/dev/fd0 da jeg skulle skrive et diskimage til en floppy. Resultat:
MBR - væk
Partitions tabel - ser noget sjov ud

Jeg bruger /dev/hda til windows og den indeholder derfor en vfat
partition. Min Linux installation ligger heldigvis på en seperat disk
og det er lykkedes mig at boote den vha. en GRUB floppy (det program
er guld værd).
Altså min MBR er død og min vfat partition er død. Jeg har
genetableret min MBR[1], men nogen bud på hvordan jeg reder min vfat
partition? Jeg gætter på at dens superblock er bland de ting som er
ødelagt. Jeg overskrev de første 1440kb af disken så det er 928kb der
er blevet overskrevet at vfat systemet (1440kb - MBR på 512kb).
Det er Windows95 OSR1 der er installeret på partitionen. Det gør ikke
det store hvis jeg ikke vil kunne skrive til partitionen igen, men jeg
vil gerne kunne læse den så jeg kan hive nogle data ud fra den.

Al hjælp vil blive modtaget med kyshånd :-)

--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt

Believe nothing no matter where you read it or who has said it, not even if I
have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.
--Buddha