Preben Bille Brahe wrote:

> Jeg har et der (også) hedder Linux magazine http://www.linux-magazine.co.uk ,
> som tilsyneladende er en engelsk oversættelse af ovennævnte no. 2 fra
> linux-magasin.de.

Det er ikke oversættelser.
På GUADEC konferencen talte jeg med en journalist fra Linux-magazin's
spanske afdeling, og han forklarede mig hvordan det virker.

Det hele styres fra USA, hvor linuxmagazin blev startet. hver måned har
den amerikanske afdeling så nogle reklamer/artikler/andet som de sender
ud til alle deres udenlandske afdelinger. Disse afdelinger har så valget
mellem at oversætte artiklerne eller have dem på engelsk (der er dog
krav om at de skal i bladet) plus de kan skrive andre artikler til deres
"lokale" blad. Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at det så er den
Amerikanske afdeling der står for tryk og distribuering af bladet i det
pågældende land.

For at få en lokal afdeling skal man betale (svjh) 2500$ i startgebyr,
og man får så det meste af det udstyr man skal bruge til at komme i
gang.

I den spanske afdeling var de 4 personer, og så vidt jeg forstod på ham
jeg talte med, så tjente de rimeligt godt på det (linux er meget
populært i spanien).

Nå men sådan erindrer jeg hans forklaring(med forbehold for små
usikkerheder, da det var sent lørdag nat jeg fik den oplysning).

--
MVH
Kim S.