Re: [MISC] Linux magazin?

Anna Jonna Armannsdottir wrote:

> For at opsummere:
> Linux Journal  http://www.linuxjournal.com
> Linux Magazin http://www.linux-magazin.de
> Linux magazine http://www.linux-mag.com
> LinuxFormat  http://www.linuxformat.co.uk

Jeg har et der (også) hedder Linux magazine http://www.linux-magazine.co.uk ,
som tilsyneladende er en engelsk oversættelse af ovennævnte no. 2 fra
linux-magasin.de.
Kort fortalt var jeg ikke imponeret - det engelske er horribelt (tysk
ordstilling),  indholdet er noget poppet, som Frank kalder det. Jeg synes
niveauet var for lavt for de erfarne - og for højt/indspist for nybegynderen.
Generelt var det redaktionelt under dagens niveau, en Windoze bruger er klart
bedre vant, formodentlig takket den langt stærkere konkurrence på
magazin-markedet for MS-brugere. Reklame-mæssigt er Linux-magasiner nok heller
ikke mainstream endnu - og her ligger der nok en væsentlig indkomst for
udgiverne.
Jeg køber det nok ikke igen, før jeg har været hele markedet rundt.

> Det kunne være smart at lægge disse links ind i
> linux-bogen (friheden) med en kort positiv/neutral
> kommentar til hver af disse.

God ide ! Måske endnu bedre via det link Frank omtalte på SSLUG ?

Best regards
Preben
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe