Re: [NOVICE] make menuconfig??

I artikel <sslug@sslug>, skrev "Jan Bentzen"
<sslug@sslug>:

> Det er et ISA kort, og det er dette, som jeg har valgt understøttelse
> for i menuconfig
> ikke som modul, men som 'built in' Men nu har jeg lige startet 'make
> modules' alligevel

> der er masser af linier der ender på "=m", men 'grep -i "ne2000"
> .config' giver: CONFIG_NE2000=y
> (men jeg kan jo prøve at starte forfra, og vælge det som modul i
> stedet i menuconfig)

Det gør ikke den store forskel om det er modul eller ej.
Men de moduler du har valgt skal selvfølgelig kompileres.
og installeres med "make modules_instal"

Med isa kort kunne det være af betydning om plug 'n pray er valgt
ellers kunne jeg forestille mig at du skulle angive kerneparametre
fra lilo alá append ="eth0=0xnnnn"

> du skriver at jeg skal loade det (i /etc/conf.modules) med 'alias eth0
> <modul>'    Skal modul så være 'NE2000' ?

Du har ikke modul, og heller ikke brug for det; men ellers må du
kikke i /lib/modules/... for at se hvad modulet hedder.
Jeg havde et for et halvt år siden men kan ikke huske det (pinligt)
ne2k er da et bud.

Nå jeg må i seng nu.
Leo