Re: [NOVICE] make menuconfig??

I artikel <sslug@sslug>, skrev "Jan Bentzen"
<sslug@sslug>:

> make bzImage
> hvad er forskellen mellem dette og zImage?

Det tillader vist bare at kernen kan være større (b: big)

>) Dokumentationen siger derpå følgende:
>
>              /usr/src/linux/arch/i386/boot/zImage.
>           copy this file to root.

Root er /; ikke /root.
Jeg putter den altid i /boot, sikkert bare en smags sag.

> så jeg gjorde følgende: cp bzImage /root Ændrede linien med
> 'image=/boot/wmlinuz-2.2.5-15' til 'image=/root/bzImage' i
> 'etc/lilo.conf' lilo    blev svaret med 'Added linux*' reboot

Lav en ny linie med image=	, så kan du vælge den gamle,
hvis noget ikke er i orden

> i network configurator angiver jeg følgende: IP: 192.168.1.2 netmask:
> 255.255.255.0
>
> men ifconfig giver intet om eth0 - hjælp

Du har konfigureret kernen til understøttelse af dit netkort?
Hvis du har valgt det som modul skal du køre
make modules
make modules_install

og loade modulet med noget lignende
alias eth0 <modul>
i /etc/modules.conf (måske conf.modules)

> (jeg ved godt det er en lidt lang og træls omgang men det er vel
> lettest at hjælpe når man har mest mulig information)

Egentlig helst kun det relevante ;-)

Leo