Re: [NOVICE] Problemer med printning

[ XFUT sslug.teknik ]

François:

> Jeg har et mærkeligt problem med hensyn til printning af mail fra PINE,
> men også fra de forskellige editorer og terminaler, som findes i min
> RH6.0 installation. Skønt det hele ser normalt ud på skærmen, kan jeg
> ikke får printed det man kalder nationale tegnene: å,æ,ø,è,é,â,ê, m.fl.

Mystisk. Er det en Postscript-printer (eller lader du som om det er)?

> Kan man for resten lave den franske c "cedille" i Netscape eller i
> editorerne?

Hvis du har defineret en "Compose"-tast (jeg bruger flyvendetæppetasten)
taster du [Compose] [c] [,].

De følgende tre linier i filen $HOME/.xmodmaprc

keycode 115 = SunCompose
keycode 116 = SunCompose
keycode 117 = SunCompose

og den følgende linie i filen $HOME/.login

xmodmap .xmodmaprc

omdefinerer begge flyvendetæppetaster (plus én til) til "Compose"-taster.

Jacob

PS: Prøv også [Compose] [a] [*], [Compose] [a] [e], [Compose] [o] [/],
    [Compose] [*] [Space], m.fl.
--
Warning: Dates in calendars are closer than they appear.