Re: [NOVICE] ethernet

Axel Eystein Jensen wrote:

> Jeg forstår ikke hvor I vil hen???
> Det hjælper ikke at genstarte networking.
>
> Jeg tror, at nogen må udpensle netconf for mig.
>
> 1. Hvad skal jeg vælge i Config Mode?
> 2. Hvad skal der typisk stå i Primary name + domain?
> 3. Hvis jeg bruger IP adress = 198.168.2.1, er det så forkert?
> 4. Er det korrekt at vælge Net device = eth0 ?
> 5. I Kernel module har jeg valgt rtl8139, men jeg har ikke kompileret
> driveren som modul, men monolitisk. Gør det nogen forskel?

Når du køre netconf og vælger basic setup (den øverste...) skal det se
nogen lunde således ud:

Hostname: <det du kalder din maskine eg. tux eller linux :->
Configmode: manual
Primary name...: tux.<domæne.navn localhost.dk hvis du ikke har noget
... >
Aliases: tux linux <eller hvad du kalder den til dagligt og har lyst til
at skrive>
IP address: 192.168.2.1
Netmask: 255.255.255.0 <regner med at det er et C-klasse netværk du
køre>
Netdevice: eth0
Kernel module: rtl8139 <skulle være det til dit kort og nej det skulle
ikke volde problemmer>
<resten lader du bare være>

Du går ud af netconf med Accept og Quit i hoved menuen - vælg bare
"Actibate changes" og derefter fra kommando prompten skal du lige prøve
at restarte dit netværk. Hvis dette ikke virker så send lige det der
står i /var/log/messages efter du har kørt netconf og prøvet at restart
network.

Vh
--
Bjarke Bruun - E-mail: sslug@sslug http://linux.hhknet.dk