Re: [NOVICE] make menuconfig??

In <sslug@sslug> "Jan Bentzen" <sslug@sslug> writes:

>i forb. med installation af et netkort skal jeg if=F8lge dokumentationen =
>rekompilere kernen i /usr/src/linux

Øh - hvilket netkort ? De fleste distributioner leverer præ-compilede
driver-moduler til alle normale netkort, som Linux kender. Så med
mindre du er ude i f.eks. ATM kort eller lignende, så tvivler jeg
på at det er nødvendigt.

> [...]
>foreskrevet. Men dette giver f=F8lgende output, som jeg ikke fatter =
>noget af:

>rm -f include/asm
>make[1]: Entering directory '/usr/src/linux-2.2.5/scripts/lxdialog'
>gcc -Wall -Wstrict-prototypes -02 -fomit-frame-pointer -DLOCALE =
>-DCURSES_LOC=3D"<curses.h>"       -c lxdialog.c -o lxdialog.o
>In file included from lxdialog.c:22:
>dialog.h:29: curses.h: No such file or directory

>Jeg har installeret kernel-source fra min RH-cdrom, men mangler jeg at =
>g=F8re noget andet f=F8rst eller hvad????

Du mangler at installere "ncurses-devel" pakken. Og formentlig også
en stribe andre af "devel" pakkerne for overhovedet at kunne over-
sætte programmer.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."