Problemer med skærmopløsningen

Hej,
Jeg har nu efter megen besvær fået Red Hat Linux installeret på en lille del af harddisken på min COMPAQ Presario 7950. LILO kunne ikke installeres, så jeg starter Linux via windows/dos.

Men nu er jeg stødt ind i et problem, som jeg ikke rigtigt kan finde en løsning på.

Når jeg går ind i den grafiske brugerflade åbnes denne op med den mest mystiske skærmopløsning. Hvordan ændrer jeg denne skærmopløsning til noget mere fornuftigt?

Linux indeholder for iøvrigt ikke drivere til min printer, netkort, skærmkort og skærm og sikkert også meget mere. Så jeg kan se frem til mange flere problemer - HJÆLP!!!!

Det er den anden maskine og den anden Linux-udgave (SUSE og RED HAT) jeg prøver med - og der har ikke været andet end problemer med installationerne. Så jeg er ved at opgive Linux. LINUX ER KUN FOR NØRDER!!!

Hilsen en desperat nybegynder
Brian L Hansen
Lemvig