NIS / home dir

Hej

Jeg har 2 maskiner med Debian 2.2 og NIS installeret, hvilket er gjort vha.
apt. Maskinerne er sat op som henholdsvis master og client, og jeg har fulgt
den medfølgende dokumentation i /usr/doc/nis/, men i starten havde jeg dog
et problem, når jeg loggede ind på client, idet jeg fik følgende
fejlmeddelse:

telnet: No directory, logging in with HOME=/

Ud fra ovenstående kunne jeg forstå, at der var problemer med at få adgang
til brugerens homedir på master, så jeg prøvede at eksportere /home til
client, hvilket også virkede, men jeg har dog stadig problemer med at logge
ind via. ftp (proftpd) da den siger:

"username and/or password was not accepted for login. "

--
Kovarththanan Rajaratnam