Re: [NOVICE] host, domain, ip??

On Sat, Nov 18, 2000 at 12:02:45 +0100, Kjeld Vang Larsen wrote:

> Hvordan kan det være, at jeg ikke kan
> skrive et domain i min browser (win98)
> for at få kontakt til serveren?
> Jeg skal skrive min servers IP, men
> serveren (apache) har jo fået et server-
> Name?
> Er det noget der skal angives i Explorer
> (gateway er sat op), er det DNS i
> Explorer, er det host.conf , eller noget
> helt andet?

Windows (specielt 9x og me) er ikke en DNS server.

Har du en DSN server kørende ?
Er dine egne domæner/maskinnavne i denne DNS server ?

Ellers se evt. på http://www.sslug.dk/artikler/dns-bind

Hvis du ikke har DSN server så kan man tilføje maskinnavne til /etc/hosts
[ og windows har også en sådan fil.
  Ofte placeres den i c:\windows\hosts (uden filtype!)
  Der er en hosts.sam (sample) i c:\windows du kan kopiere og bruge.
]

Husk syntaks er:

IPnr   fuld-domænenavn  kort
eksempel: