Re: Sv: [NOVICE] automatisk opstart

Hvis du laver en ls på /etc/rc.d vil du se at der er rc0.d rc1.d, rc2.d,
rc3.d, rc4.d, rc5.d og rc6.d - diss reperesentere de 7 runlevels der er
i linux. 0 = halt, 1 = single user uden netværk (lige som dos/windows),
2 = multiuser uden netværk, 3 = multiuser med alt, 4 bruges ikke pt, 5 =
3 + grafisk login via X-windows, 6 = reboot.

De filer der er i rcX.d der starter med S er start scripts som bliver
kørt når det respektive runlevel startes og dem der starter med K (kill)
er stop scripts som ...

Bjarke