Re: [MISC] offentlige hjemmesider.

On Thu, 30 Nov 2000, Sune Rastad Bahn wrote:

> [...]
> offentlige hjemmesider:
> kommuner: www.frederikshavn.dk
> amter   : www.kbhamt.dk
> ministerier: www.sundhedsministeriet.dk
>
> min bemærkning:
> alle tre giver fejl når de checkes med
> validator.w3c.org
> og det kan også ses når man bruger browsere som ikke lige er IE/NS
> - flere af siderne er GRIMME.
>
> Jeg synes det er beskæmmende at dem der har udvalgt disse sider ikke
> engang har gidet at checke om de overholder standarderne. Der mangler
> tilsyneladende fuldstændig en teknisk vurdering. F.eks. bruger de rammer

Værre endnu: Frederikshavns side er fuldstændigt ubrugelig
fra lynx. Jeg går ud fra den er lige så dårlig fra de browsere,
som benyttes af blinde og svagtseende.
Den bruger grafik-baserede menuer uden tekstbaserede alternativer.

Københavns amts er næsten lige så dårlig, da ethvert link fører til et nyt
frameset, men det kan, med meget besvær, lade sig gøre at navigere rundt.

Sundhedsministeriets side er faktisk ikke så slem fra Lynx - bortset fra
enkelte steder som for eksempel ventetidsinformation, som kræver
javaskript.

> min konklusion:
> Hvis dette virkelige er de bedste sider synes jeg de skulle nægte at
> uddele prisen. Så er standarden simpelthen for lav.

Helt enig

Med venlig hilsen

Ole