Re: [MISC] offentlige hjemmesider.

On Thu, 30 Nov 2000, Claus Sørensen - Formand for KLID wrote:

> Jeg mener vi bør reagere - her taler jeg om DKUUG, SSLUG, andre
> LUG'er og KLID i samarbejde.
>
> Det er jo totalt skræmmende, at sider som ikke følger standarderen
> honoreres.
>
> Jeg ved godt, at vi er i gang med så meget andet, men det her
> skal ud i løbet af weekenden, så det kan komme i ComputerWorld
> og andre medier i løbet af næste uge.
>
> Uden de åbne standarder er vejen lukket for en fri verden...

Desværre er det mere reglen end undtagelsen at sider ikke overholder
standarderne. Og det er meget forskelligt hvor alvorlige overtrædelserne
er. Nogle er stort set uden betydning de bliver vist fint i alle browsere
(lynx, kfm) mens andre (særligt dem som stammer fra m$-frontpage er meget
generende for alt andet end IE.

Generelt vil jeg påstå at al html der er genereret af kommercielle wysiwyg
pakker vil indeholde fejl. Men det er altså bare min påstand.

> Svaret er også sendt til LUG'ernes fællesliste og DKUUG's
> bestyrelsesliste.

måske skulle vi sikre os at www.sslug.dk og www.dkuug.dk ikke også giver
fejl :-)

Sune