Re: [MISC] Dagens Dilbert/userfriendly

Henrik Christian Grove <sslug@sslug> writes:

> Når referancen nu er på forsiden, ser følgende ud til at virke:
> wget www.dilbert.com
> wget `grep -E "dilbert[0-9]+\.gif" index.html | perl -pe 's/.*(dilbert[0-9]+.gif).*/www.dilbert.com\/comics\/dilbert\/archive\/images\/$1/'`
> rm index.html

Bagstregen (\) inden " er overflødig.

> Så må jeg i gang med en grundigere undersøgelse af
> www.userfriendly.org/static.

wget www.userfriendly.org/static/
wget `grep -E "xuf[0-9]+\.gif" index.html | perl -pe 's/.*(http.*gif)".*/$1/'`
rm index.html

løser tilsyneladende det problem.

I Dilberts tilfælde kan man sikkert beskære perl-kommandoen tilsvarende
ved ikke først at smide stien væk, for derefter at indsætte den igen.

Henrik

--
Det gode ved perl er at en Panodil tager hovedpinen når man har banket
hovedet ind i muren et par gange.		- citat Peter Makholm