Forslag til lokallister

Da det nu er mig der har startet dette med lokal arbejde vil jeg gerne
redegøre lidt for mine tanker derom. Men først vil jeg starte med at
foreslå to postlister:

sslug-lokal

# det er muligt at den skal have at andet navnfor at undgå forvekling
med sslug-local

Denne gruppe skal selvfølgelig bruges til at diskutere lokalarbejde
generelt

og sslug-ghllug

Som står for Gladsaxe Herlev Lokal Linux User Group

Grunden til at det skal være Gladsaxe Herlev er bare den at
Sune Rastad Bahn har vist sig interseseret i at lave noget sammen med
mig. Forslaget indebærer selvsagt at andre der måtte være interesseret i
at lave noget i deres lokalområde også kan få deres egen gruppe.

Jeg ved iøvrigt ikke om mail/news systemet kan håndterere undergrupper,
da vil det selvfølgeligt være logisk at lave det på den måde.

Nå men til lidt mere indhold

Selv om man godt kan forestille sig arangementer på samme måde som dem
der foregår i sslugregi  på nuværende tidspunkt er det jeg er
interesseret i nok arangementer at en lidt anden karakter. Jeg har
bemærket at jeg selv finder install-festerne er meget sjove, og
underholdende. Jeg finder grunden til det er at, det er et
arbejdsfælleskab "vi laver noget sammen". Det kunne jeg godt tænke mig
lidt mere af. En anden ting er et lidt kortere aftræk. Udformningen i
praksis trot jeg bedst illustreres ved følgende eksempler.

*************
*EKSEMPLEL 1*
*
* hej jeg jeg har lige prøvet at instaleret
* (RH7.0|SUZE|Storm|fritvalg) og jeg sidder og fjumrer i
* det jeg har ingen bil og der er i øvrigt ingen
* instal-fester i udsigt.
* Så lørdag ddmmåå holder jeg åben hus hvis der er nogen
* der ville have lyst til at hjælpe mig.
* Jeg (giver kage og kaffe| laver frokost |giver
* frokost|fritvalg)
* Tilmælding med mail her på listen
* hvis vi bliver mer end (4|5|6|7|8|osv) er der nogen der
* kommer til at sidde på gulvet
*

*************
*EKSEMPLEL 2*
*
* Hej jeg jeg har lige fået fat i den nye
* (PostgeSQL|Debian|Gimp|fritvalg) og har tænk mig at
* smadre min computer ved at prøve at installerede den.
* Hvis der er noge der har lyst til at overvære løjerne så * sker det i
morgen mandag ddmmåå. Jeg (giver kage og
[...]

*EKSEMPLEL 3*
*
* Nu har jeg knoklet flere måneder med
* (MySQL|Gcc|TCL|Jav|Linux) men det rykker ikke rigtigt.
* Nu ville jeg høre om der der er nogen der ville være med
* til at starte en studiekreds under aftenskoleloven
* Hvis vi kan samle 12(#jeg er ikke sikker på tallet) kan
* vi få lokaler og lærer stillet til rådighed.
* Hvis der interesse forsagen kan vi mødes hos mig
* og snakke om sagerne. Jeg (giver kage og kaffe| laver
* frokost |giver frokost|fritvalg)
*

*************
*EKSEMPLEL 4*
*
* Jeg har fået en henvendelse fra (bibliotek|skole|
* gymnasium|frit valg) om at de godt ville høre noget om
* Linux. Kan vi ikke mødes og snakke lidt om det, Jeg kan
* ikke rigtigt vurdere om det er nødvendigt med en
* eller anden foredragsholder eller de er mere uformeldt.
* Vi kan desvære ikke mødes hos mig da jeg (har 3 årige
* trillinger| lige er flyttet ind|har svigermor på besøg
* |fritvalg)
*

Der har været skrevet lidt om fordelene ved at være helt selvstændige
med egenbestyrelse o.s.v. Det er da nok muligt at det på et eller andet
tidspunkt vil vise sig at være en fordel. Lige nu tror jeg ikke på at
det, alt det arbejde der går til en sådan etablering kan bruges bedre
til at få lavet nogen arangementer.
Den form for organisering jeg kunne tænke mig er at vi infører et nyt
begreb: en "lokal-pingvin" En lokal-pingvin selvbestaltet person, uden
nogen form for status men som blot deltager i lokal-arbejdet altid
svarer på henvendelser og kolpotere dem videre til rette vedkomende. Der
kan godt være flere lokal-pingviner i samme llug.
Det er klart at vedkommende skal være sig meget bevidst om sin manglende
status og ikke rende rundt og representere nogen.

I øvrigt kunne jeg godt forestille mig at nærværende ideer
fik noge af de gamle medlemmer til at blive helt nostalgiske.

--
Med venlig hilsen

Poul-Erik Andreasen