Re: [MISC] Stjæler Bill ?!

Jon Bendtsen wrote:

> Er det ?? Jeg tror ikke helt på det.
> Det er blandingen af 8 ?? 16 og 32 bit kode fra de gamle dos dage der gør
> windows ustabil. Linux er jo KUN 32 bit (ja ja, også 64) så stabiliteten
> med de 16bit... det kan linux ikke hjælpe med.

Nu er der jo det problem at 16 bit koden i NT og 2k ikke er en del af
kernen, men lagt ind seperat for at kunne trække på nogle af de
applikationer der er skrevet til win9x (jeg mener det hedder noget med
"bag-ud-kompabilitet" eller sådan noget...)

> Med hensyn til nt/y2k/osv så er denne også 32 bit, og stabilitets
> problemer der må være dårlige drivere i kernen, og dem skriver microsoft
> jo ikke selv.

Hvis det er drivere _i_ kernen så gør de jo nok, men de resterende er
formentligt lavet af forskellige fabrikanter, som alle stoler på at
kernen er i stand til at gøre det som specifikationerne M$ sender ud
omkring den...

> Hvis de endelig skulle hugge noget fra linux, så må dette være
> algoritmerne som linux har brugt til forskellige ting. Jeg kan ikke
> forestille mig at de kan bruge andet.

Algoritmer... det er jo det det hele består af - eller hvad? En
algoritme er jo at gøre noget "kompliceret" på en "nem og overskuelig"
måde.

> Windows har jo i forvejen en tcpstack fra bsd, (mig bekendt) og
> windowmanegeren kan man ikke bruge noget fra, desuden er dette ikke linux.
> Hvad skulle det så være ??

Om dette ved jeg intet... men men men man kan aldrig vide!

> disk haandtering ?? linux har ikke nogen ordentlig NTFS implementering, og
> jo fat32 virker da, men det gør windows også.

Et filsystem er er filsystem så der har du ret, men et filsystem er ikke
en kerne ting, på samme måde som styring af hardware og behandling af
kørende software (læs multitasking/switching).

> Det de måske kan have hugget er process skifte, men måske er der
> misforstået noget og de ser bare på linux kernens algoritme valg, det er
> der ikke noget galt i, vi har jo ikke patent på det.

Det er en igen algoritmer du snakker om her :-)

Mig bekendt skulle de stjæle så meget som muligt, så kan det være man
kan begynde at få en hel del af de store firmaer der kun udvikler
programmer til Win til at protere dem uden at det kommer til at koste
dem alt for mange ressourcer og de vil måske også gå mere villigt ind i
udviklingen af drivere til Linux end de gør nu!!!

--
Bjarke Bruun - E-mail: sslug@sslug http://linux.hhknet.dk
   __